Projektowanie usług, to projektowanie przyszłości.

Projektowanie usług, to projektowanie przyszłości.

Rozmowa z Carola Verschoor – projektantką usług.

Jestem projektantem usług. Projektantem usług zostałam późno, pochodzę z branży biznesowej. Naprawdę wierzę, że to umiejętność XXI wieku. To umiejętność, która zaprowadzi nas jako ludzkość dalej i pomoże nam kształtować przyszłość, której wszyscy chcemy być częścią.

Poprzez projektowanie tworzymy odniesienie i znaczenie, a świat jest spragniony odniesienia i znaczenia.

Projektowanie polega na manifestowaniu, zamiarze i wprowadzeniu go w świat. Chodzi o to, aby wiedzieć, co chcesz stworzyć i zmobilizować ludzi oraz zasoby, aby tak się stało jak sobie wymyśliłeś.

Dlaczego projektowanie?

Gdybym miała tylko 100 Euro, i musiałabym zdecydować, w co zainwestować – to byłoby to projektowanie. Ponieważ projektowanie jest super efektywnym sposobem tworzenia przyszłości. Jest sposobem uczenia się, tworzenia syntez, dodawania pomysłów a na koniec dostarczaniem ich światu. W definicji inwestycji chodzi o to, że zwrot jest większy niż to, co zainwestujesz, a w projektowanie inwestujesz swój czas i zrozumienie, że to, co tworzysz, jest istotne. A to oznacza, że za każde Euro, które włożysz, odzyskujesz tysiące Euro.

Zacznij od pytań, nie przeskakuj do rozwiązań.

Co możesz doradzić firmom, które chcą odnieść sukces?

Każda firma – nie ważne jak duża, która chciałaby osiągnąć sukces powinna znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego coś chce robić, jaki jest tego cel.

Nie przeskakuj do rozwiązań. Zacznij od od pytań, zacznij od angażowania się, poprzez zrozumienie, czego świat potrzebuje.

Jeśli zrozumiesz, czego potrzebuje świat możesz iść i tworzyć rozwiązania. Zacznij od połączenia wiedzy, zacznij od tego, jak możesz wykorzystać jako firma swój talent i jak go przekazać światu. Oczywiście na podstawie tego, czego świat teraz potrzebuje. ▪

Rozmawiała Monika Tomczyk

zdjęcie: Oczajdusza