Kontrowersje wokół lata 2020

Kontrowersje wokół lata 2020

W tym roku, to raczej ekscentryczne i ryzykowne – wybraliśmy się na Kretę. Uzbrojeni w środki dezynfekujące oraz maski 3 F polecieliśmy z Poznania do Heraklionu. W Heraklionie wypożyczyliśmy samochód i jedyną na wyspie drogą ekspresową przejechaliśmy do Stavros, nieopodal Chani.

Miejsce piękne, w tym roku odludne, urocze plaże, również ta, na której w filmie, Zorba tańczył tradycyjne kroki greckiego

Gorąco 36 stopni, woda w morzu słona i ciepła jak zupa. W tych okolicznościach przyrody swoja galerię prowadzi Denia Kazakou.

Wyobrażając sobie lato, myślimy o wolności, ucieczce i spokoju. Choć w realiach tego lata doświadczyliśmy również izolacji, braku podstawowej potrzeby ludzkiego kontaktu i strachu przed nieznanym.

Kiedy myślimy o Krecie, kojarzy nam się ona z radosnymi myślami;

niebieskimi zielonymi odcieniami w czystych wodach Morza Śródziemnego, rozkoszą zimnego napoju na piasku w ciepłej pieszczocie słońca. Korzystając z pysznego ulicznego jedzenia za każdym rogiem. Oddychanie powietrzem w nieskażonej naturze; góry, w których swobodnie i harmonijnie wędrują obok człowieka dzikie kozy zwane również „kri-kri”. Fascynująca historia i wciągająca mitologia. Obraz ten zakłócają płyny  odkażające do rąk w każdym miejscu publicznym. Lub niezbędne, ale niewygodne maski, które zaparowują nam okulary przeciwsłoneczne.

Summer Cravings to kolekcja dzieł sztuki, które uosabiają kwintesencję Krety latem 2020 roku. Tradycyjne aspiracje i współczesne zmagania współistniejące w kontrowersjach.

Jesteśmy świadkami tego rozdźwięku poprzez wielkoformatowy rysunek Vicky Vakouli z dwojgiem małych dzieci bawiących się w wodzie, obok których znajduje się instalacja wideo-artów, zrealizowanych w  Berlinie podczas kwarantanny Maxa Michela Thillaye.

W żywych kolorach wyskakujących z teksturowanych obrazów sezonowych owoców Lennarta Grau. Minimalistycznej szczerej postaci kobiety wylegującej się w akcie Giorgosa Taxidisa.

Potężne, psychodelicznie manipulowane wizerunki zwierząt hodowlanych uwniecznionych na drewnie Valentiny Murabito i proste taosistyczne obrazy welonu z kory drzew -Dijona Dajee.

Spokojny, odizolowany horyzont oceaniczny Karoliny Schwab  – młoda afrykańska dziewczyna zamykająca oczy, a jednocześnie głęboko wdychająca naturę Justice’a Mukheli, stojąca naprzeciwko międzyrasowej pary, przeplatanej emocjonalnym uściskiem Myrto Papadaki.

W obrazach graficznych Herkulesa w ameszu przezroczysty wierzchołek przedstawiający jego dobrze zdefiniowany abs Stamatisa Theoharisa obok zakrzywionej, pomalowanej na cukierki, drewnianej rzeźby Afrodyty Daniele Fortuny.

Taką podróż po Krecie przygotowała dla nas   Denia Kazakou, założycielka RedD Gallery & RedD Public Relations